hemma igen

hej alla,!
igår sent på kvällen kom jag hem från edinburgh :) det var jättemysigt att vara där och träffa pappi igen.

En sammanfattning av resan:
på söndagen när vi kom dit åkte vi direkt hem till lägenheten vi hade hyrt, det var rätt sent och vi var tvugna att åka ända från glasgow där vi landa. (:

på måndagen åkte vi till caféet/bageriet där papp har jobbat, och fikade lite, sen gick vi runt i edinburgh och då köpte jag ett litet, ja, vad ska man säga, ett litet städkit :P haha. men blev det ganska blåsit så vi åkte runt i bilen lite istället :Phehe.

på tisdagen åkte vi ut på "landet" i skottland och gick in i lite olika affärer och ett whisky destelleri (där man gör whisky). det var jättefint, som man kunde ana, ute på landet med massa kullar och sånt! :D

på onsdagen gick vi upp tidigt för att bestiga Edinburghs högsta berg :P ahah jag, mamm, papp, och Lukas(kusin) vandrade upp på berget och det var väldigt jobbigt :) hehe, när vi kommit ner igen gick vi hem och duchade och sånt. Vi åkte sedan till caféet och åt sämla, jag säger bara MUMS! (: haha, sen gick vi upp till slottet som ligger mitt i Edinburgh och kollade runt lite. efter det gick vi på Edinburghs mest turistaga gata (som Sthlms drottninggatan) och där testade pappi en kilt hihi, det var jätte roligt att se honom i den , fast det såg fatktiskt rätt bra ut också :). på den gatan köpte jag en 100% cashmere sjal/halsduk som var super fin, och väldigt bra till våren . jaa, sen åkte vi till caféet igen och köpte med oss lite matsäck. vi åkte nämligen tillbaka till flygplatsen i glasgow sen och hem till suedois igen (jag , mamm , carolina och Lukas åkte. pappa kommer hem på mån)

det var nog det,, :) det var i alla fall en väldigt lyckad resa och jag längtar tills jag kommer tillbaka till i april igen :) . men nu är jag hemma hos Beatrice och hon håller på att göra sig i ordning , sen ska vi och Elin nämligen gå ut på en promenad :)  det ska faktiskt bli jättekul ! kanske bloggar senare igen :)!

Ciao<3

Kommentarer
Postat av: beatrice

åhh så kul, det låter som om det var jättemysigt på lilla resan, :) hihi

2008-02-28 @ 15:07:48
URL: http://beaatriice.blogg.se
Postat av: Linn

Städkit! haha. endast du skulle köpa något sådant. Men jag älskar dig ändå

2008-03-07 @ 16:40:35
URL: http://holmlinn.blogg.se
Postat av: jennifer

hihi (a) japp det är jag det! :D (h)

2008-03-07 @ 18:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0