I don't give a damn, I don't play your rules I make my own

Vilken dag hittils! Började jobba halv 7 (omg omg omg! hahah) och slutade vid halv fem. Men det är himla kul att hålla på tycker jag! Tidigt på morgonen ordnar vi för frukost; dukar borden, gör buffén, osv. Sedan håller frukosten på ett tag, då jag tar emot beställningar på youghurt, ost, sill och lax (så jaa jag "lagar" faktiskt lite fruklostmat!). Sen är det all städning efter frukost och ibland städer vi hotellrummen om inte en städfirma gör det. Och idag fick jag faktiskt en liten utbildning i kaffe! Det är ju numera ett kompinerat hotell/restaurang/kafferosteri så det är bra om man kan en del om kaffe, hehe. Här är Kafferosteriets hemsida föresten: http://www.kafferost.com/ så kan ni läsa lite om min familjs nuvarande projekt! Ikväll ska jag i alla fall slippa stå i disken vid middagen och faktiskt sitta som gäst - oh yeah! De här påskdagarna är nämligen lite speciella, vi har 4-5 kockar från Hilton i Köpenhamn här som lagar middagarna gratis, bra övning för dem som alltid lagar mat åt typ 400 pers och awesome för oss!

Guuud juste, jag glömde skriva igår att mamma och pappa gav oss också en liten "påsköverraskning" - vi ska flytta igen! Hahah det här blir tredje gången sen jag startade bloggen, (vilket btw är 3 år sedan den 13 april!). Dock är det bara till en annan lägenhet på Kungsholmen, Sthlm, pga lite olika anledningar. Jag och Carolina räknade ut att i höst, när hon flyttar till Norrtälje (börjar universitetet) och jag till London kommer vi ha bott på sex ställen på sex år! Det är lite roligt. Grejen är att innan jag flyttade första gången hade jag bott på samma ställe i 11 år så jag ser oss inte direkt som en förflyttande familj men jag antar att vi har blivit det. Nu ska jag nog göra mig iordning för middagen. Puss och trevlig påskdag!

PS. Rubrik: Cuz I can - Pink

Kommentarer
Postat av: Sofia

SKA DU FLYTTA TILL LONDON??? :(



Fint du har gjort det på bloggen förresten!

Kramar, Sofia

2010-04-05 @ 19:47:25
URL: http://lifeofsofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0