American day with my American friend

Igår var jag och fikade med Andrea och Terese, pluggade och jobbade! Bra och effektiv söndag! Visste ni också att det var Superbowl Sunday igår? Det kanske är okänt för vissa, men det är finalen i USAs football serie, det är jättestort där, i princip alla ser det! I alla fall, jag skulle ha följt med Bree och hennes utbutesstudentkompisar till en bar och tittat på Superbowl, men jag kunde inte riktigt och det var så himla sent! Det börjar tolv på natten och slutar typ fyra, eftersom det är i USA. Men Bree kom hem hit lite innan det var slut igårnatt i alla fall, eftersom det är lite jobbigt att åka ut till Värmdö fyra på morgonen.. Så vi kollade på slutet tillsammans här hemma, riktigt kul att se snygga footballplayers springa runt och tackla varanndra! Ser verkligen ut som i en typisk high school movie! ;)

Idag hade vi Activity day i skolan och vi skulle bara gå runt Djurgården och allt där ute blev himla flummigt, så jag, Bree och Sofia tog en liten shortcut och sen åkte vi färjan till Slussen och åkte hem. Påvägen hem gick jag och Bree och handlade Macaroni & Cheese, Root Beer och nån annan konstig läsk de har i USA som smakade vanilj, typ en blandning av Milkshake och Sprite.. hehe. Så vi fixade lite american lunch och det blev riktigt gott, första gången jag testade Macaroni & Cheese! Nu ska jag gå och kolla på Friends med Carolina, puss!!


Jag vet att det ser gross ut men det är awesome!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0