Torsdag

Vilken härlig dag!!! Det har varit 21 grader och sol här i London både igår och idag och eftersom vi har så långa håltimmar har vi bara legat och solat massor, jag har fått massa fräknar! Det är nice.

Paris i helgen var helt grymt underbart och kul, jag hade glömt hur mysig den staden är och hur mycker jag trivs där. För mig vinner Paris över London! Språket är ju i och för sig ett problem he he. Men vart man än går kommer nya mysiga coola caféer och områden som man bara älskar. Och det liknar mer Stockholm i byggnader och sånt och det är så fint! Jag vet inte hur jag ska beskriva det, jag bara älskar det!! I fredags kollade vi på turistsaker, lite tråkigt då jag varit i Paris tre gånger innan fast man blir ju alltid lite impad av Triumfbågen, Notre Dame och sånt. Vi åkte också till Svenska Skolan och jag sa hej till Emma som går där! Deras skola var jättefin, liknade faktiskt vår lite. På fredagen blev det sen utgång med lite folk från Svenska Skolan (både från London o Paris). På lördagen hade vi jättevarmt och fint väder så vi gick mest runt i parker och solade och hade det mysigt. Lördagskvällen blev riktigt lyckad! Jag gick hem till min kusin Mathilda vid sju, åt middag och förade där. Hon bor i en liten jättesöt lägenhet, nästan precis där vi bodde! Senare mötte vi upp Mattis tyska kompis och gick ut, lyckades se Cee Lo Green som körde live på stället vi var på så det var ju kul!! Sista dagen var vi alla trötta och gjorde några få turistgrejer innan vi åt massa ost och baguetter på rummet och deckade i sängen rätt tidigt. På måndagen drog vi tiiidigt från Paris och då var det rätt oskönt att åka dirket från stationen i London till skolan sen... men det gick!

Nu har jag precis varit ute och gått/sprungit med Amanda och Becca, känns skönt! Imorgon kommer mormor och morfar hit och jag ska bo med dem fre-sön! :D Ska blir riktigt mysigt, på lördagen ska vi se en musikal! hihi. Puss och godnatt ♥


Jessica, Ebba och jag 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0