Bank of England och Victoria & Albert Museum

Heej bloggen! Jag har saknat dig hiihih... eller nee :)) Idag har vi varit på studiebesök på Bank of England och Victora & Albert Museum med klassen, très très givande... Efteråt gick jag med Amanda o Becca till Harrods och Amanda testade macaroons på Laudrée, så himla mucho goda de är!!!

I helgen var mammi, pappi och farmor här, det var så himla mysigt. Inte bara det att jag tillät mig äta onyttiga saker (är ju nyttig annars heheheh) det känns så skönt och bra att bara ha dem här liksom! Vi bodde på hotell en bit utanför stan den här gången för vi hade hyrt bil under hela resan. Så i lördags åkte vi runt till Borough market, som är en jättehärlig matmarknad inne i london, till Islington, Marlybone och Mayfair. Det roligaste, okej kanske det jobbigaste också, hände oss när vi var vid Borough market för när vi skulle gå tillbaka till bilen var den borta!!!! Hahah så himla kul, pappa: "Var fan är bilen?!?" Jag: "Men.. är det inte den där??" (pekar på helt fel) Pappa: "Men jennifer..." heheh. I alla fall så hade den blivit bortforslad eller ja alltså borttagen av vägverket eller något. Som tur var blev ingen av oss upprörd alls, så komiskt bara: där stod vi med farmor i london och vår bil var bortforslad.. haha. Det gick ingen nöd på oss i alla fall, vi tog taxi till dit bilen blivit forslad och hämtade ut den. Så var det över! Sen i söndags åt vi frukost på Whole Foods och gick på Harrods, Selfridges o Fortnum & Mason, alltid trevligt! Jag fick en söt jacka från Barbour som passar här i london (mot all regn o blåst).


Barbour jacka

Nu är det tagga för helgen och att det är sportlov om åtta dagar och om tio dagar kommer elin hit!!!! xox


Kommentarer
Postat av: Agnes

Snygg jacka :)

2011-02-17 @ 23:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0